Dowodząc, że rynek samolotów komercyjnych jest w dobrej kondycji, Airbus ogłosił nowe zamówienia o wartości 39,7 mld dol. podczas salonu lotniczego 2017 Paris Air Show. Obejmują one łącznie 326 samolotów, w tym wiążące zamówienia na 144 samoloty o wartości 18,5 mld dol. oraz protokoły ustaleń (MoU) w sprawie 182 samolotów o wartości 21,2 mld dol. Rodzina A320 cieszy się dużym popytem – łącznie zamówiono 306 samolotów o wartości 33,8 mld dol. Kwota to obejmuje 132 wiążące zamówienia o wartości 14,7 mld dol. oraz MoU w sprawie 174 samolotów o wartości 19,1 mld dol. W segmencie szerokokadłubowym Airbus zdobył zamówienia na 20 samolotów o wartości 5,9 mld dol., w tym 12 wiążących zamówień wartych 3,6 mld dol. oraz osiem MoU wartych 2,3 mld dol.

Oprócz nowych zamówień, podczas salonu podpisano też powtórne zamówienie DHL Express na cztery kolejne konwersje A330-300 z samolotu pasażerskiego na towarowy we współpracy z EFW i ST Aerospace.

Na tegorocznym salonie Airbus nie tylko odnotował solidną sprzedaż, ale również zwiększył atrakcyjność całej swojej oferty produktów komercyjnych. Jeśli chodzi o rodzinę wąskokadłubową, firma postanowiła zaoferować markę Airspace Cabin – która w przypadku A320 obejmuje największy podręczny schowek na bagaż w tej klasie samolotu. Airbus zwiększył też potencjalną rentowność A380 poprzez jeszcze większą efektywność paliwową za sprawą ulepszonych, dużych końcówek skrzydeł, większej pojemności kabiny oraz nowej, wyższej masy startowej, która zwiększa zasięg lotu.

Ponadto Airbus w tym tygodniu uruchomił nową otwartą platformę danych lotniczych o nazwie Skywise, która ma wspierać cyfrową transformację branży i zapewniać dodatkowe korzyści klientom. Skywise łączy specjalistyczną wiedzę firmy Airbus w dziedzinie lotnictwa i astronautyki z zaawansowanym rozwiązaniem do analizy danych dostarczonym przez Palantir Technologies.