Kursy, szkolenia, lekcje języków obcych, studia podyplomowe. Te wszystkie elementy, na pewno pomagają w rozwoju kariery zawodowej, są jednak często… drogie. Co zatem zrobić, jeśli chcesz uczyć się nowych rzeczy, ale … zwyczajnie nie masz na to pieniędzy? Zmień swoje nawyki.

1.Każdego dnia próbuj nowej rzeczy

Raaja Nemani, współtwórca i CEO BucketFeet podkreśla, że każdego dnia stara się zrobić coś nowego, co pozwoli mu wyjść z jego strefy komfortu. Właśnie dzięki takiemu podejściu w 2008 roku kupił bilet do Buenos Aires, gdzie poznał swojego przyszłego wspólnika. Dziś ich buty nosi ponad 20 000 artystów z ponad 100 krajów świata. 

2. Zrezygnuj ze złych dni

Wszystko jest kwestią narracji. To dzięki niej, możemy mieć fatalny dzień lub dzień pełen wyzwań i nowych lekcji. Właśnie dlatego na złe dni nie pozwala sobie Mike Bloomberg, amerykański przedsiębiorca i były burmistrz Nowego Jorku. Zwyczajnie nie ma na nie czasu.

3. Korzystaj z audiobooków

Zastanów się ile czasu spędzasz codziennie w samochodzie albo autobusie – 40 minut, godzinę, a może półtorej. Możesz w tedy słuchać radia, rozmawiać przez telefon lub…wybrać audiobooki poświęcone biznesowi czy rozwojowi kariery. Jeśli zdecydujesz się na te, rekomendowane przez Business Insider, nie tylko podniesiesz swoje kompetencje zawodowe, ale będziesz również szlifować język angielski.

4. Trzymaj rękę na pulsie

To bardzo ważne, by wiedzieć co dzieje się w Twojej branży. Monitoruj, czytaj, analizuj i zwyczajnie trzymaj rękę na pulsie. Dynamiczny rozwój mediów społecznościowych sprawia, że jeszcze łatwiej jest być dziś poinformowanym. Korzystaj również z platform, które pomagają gromadzić (Digg) lub zapisywać (Pocket) informacje na tablecie czy smartfonie.

5. Bierz przykład największych liderów

Dzięki zasobom sieci możemy oglądać wystąpienia, konferencje czy szkolenia ekspertów z całego świata. Nie bój się więc zagłębiać w zasoby inspirujących idei TEDx czy bezpłatnych webinarów.

6. Wykorzystuj czas, który spędzasz w podróży

Jeśli Twoja praca wymaga od Ciebie podróży postaraj się planować je tak… by wykorzystać je jak najbardziej efektywnie – jeśli możesz decyduj się więc na pociąg lub samolot, w których dużo łatwiej będzie Ci czytać, pracować, rozmawiać przez telefon czy nawet brać udział w wideo-konferencji.

7. Otaczaj się ludźmi, których kompetencje uzupełniają Twoje

Udzielając wywiadu dla magazynu „60 minutes” Steve Job powiedział – Moim biznesowym wzorcem jest zespół The Beatles. Składał się on z czterech mężczyzn, którzy  nieustannie pilnowali siebie nawzajem. Dodatkowo balansowali swoje niedoskonałości, co w efekcie sprawiało, że jako zespół byli świetni, a w pojedynkę artystycznie niewystarczający. Tak właśnie widzę biznes. Świetne rzeczy w biznesie nigdy nie mają jednego autora. Najdoskonalsze produkty, są dziełem zespołu ludzi. Dlatego, dobierając swoich współpracowników, czy partnerów na ścieżce zawodowej staraj się, aby nie dublowali Twoich kompetencji, a je uzupełniali. W ten sposób stworzycie silniejszy zespół, który razem będzie mógł przenosić góry.

 

A jeśli interesuje Cię więcej inspiracji z życia ludzi sukcesu sprawdź te artykuły: „Dlaczego ludzie sukcesu robią w ciągu jednego dnia więcej, niż Ty w ciągu tygodnia?” oraz „Siła poranka. Zacznij swój dzień jak znani ludzie sukcesu”

Pracuj.pl