Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościWiadomości

6 wskazówek, jak prowadzić konto na kanałach social media, by dostać pracę

Aktywność w social media może pomóc lub zaszkodzić w życiu zawodowym. Profil stanowi źródło informacji na temat kandydata. Niektóre treści wywołują negatywne pierwsze wrażenie, utrudniając albo uniemożliwiając nam otrzymanie pracy. Warto dowiedzieć się, jak umiejętnie budować swój wizerunek w Internecie.

Pracownik ma prawo do tego, by w życiu osobistym robić to, co sam uznaje za stosowne. Treści, jakie publikujemy w social media, mogą jednak świadczyć np. o tym, że mamy nałogi lub jesteśmy wulgarni. Takie cechy skutecznie zniechęcają pracodawców do zatrudnienia nas. Z drugiej strony aktywność w social media może działać na naszą korzyść. Umiejętnie prowadzony profil przyciąga uwagę rekruterów. Dzięki niemu możemy zostać zauważeni i docenieni. Oto kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę, budując swój wizerunek w sieci.

  • Dbajmy o jakość postów i poprawność językową

Stosowanie wulgaryzmów i zamieszczanie obraźliwych treści świadczy o tym, jak traktujemy ludzi oraz jaki styl komunikacji preferujemy. Pracodawcy i rekruterzy przywiązują wagę do tego typu informacji na nasz temat.

  • Filtrujmy informacje na swój temat

Warto informować np. o tym, jakie języki obce znamy, ale publikowania pewnych treści stanowczo unikajmy. Nie wpisujmy w zakładce: praca, że „szlachta nie pracuje”, a w rubryce: nauka – „wyższa szkoła robienia hałasu” lub „wyższa szkoła robienia tego i owego”.

  • Ostrożnie dobierajmy treści

Unikajmy informowania użytkowników portali społecznościowych np. o tym, jak dużo alkoholu wypiliśmy w weekend. Takie „rewelacje” nie wpływają dobrze na nasz wizerunek. Nie publikujmy również treści kontrowersyjnych lub propagujących przemoc itp.

  • Dzielmy się wiedzą

Warto udostępniać na swoim profilu artykuły, filmy itp., przekazując w ten sposób ciekawe informacje, do jakich dotarliśmy. Dzięki temu zaprezentujemy się jako osoby, które dbają o swój rozwój.

  • Udzielajmy się w grupach branżowych

Nasza aktywność w mediach społecznościowych powinna świadczyć również o tym, że interesujemy się swoim zawodem. Warto np. dołączać do grup branżowych, a także śledzić i komentować treści zamieszczane na stronach o tematyce związanej z naszą profesją.

  • Publikujmy informacje dotyczące naszych zainteresowań

Prowadząc profil, możemy informować również o książkach, jakie ostatnio przeczytaliśmy, podróżach, jakie odbyliśmy lub wykwintnych daniach, jakie przygotowaliśmy. Posty dotyczącego tego, co robimy w wolnym czasie, są interesujące i pozwalają lepiej nas poznać.

Mail aplikacyjny – jak odpisać na ofertę pracy?

Chcąc zwiększyć swoje szanse na otrzymanie wymarzonej pracy, dbajmy o wizerunek w Internecie. Możemy robić to nie tylko poprzez umiejętne prowadzenie profili na portalach społecznościowych. Bardzo ważny jest także sposób, w jaki odpowiadamy na ogłoszenie o pracę. Profesjonalny mail aplikacyjny powinien mieć właściwy tytuł, w którym znajdą się: numer referencyjny ogłoszenia, nazwa stanowiska oraz nasze imię i nazwisko. Treść wiadomości musi zawierać wstęp i pożegnanie. W rozwinięciu wskazujemy źródło, z którego pochodzi ogłoszenie oraz możliwy termin rozpoczęcia współpracy. Najważniejszy element wiadomości to załączniki, tzn. CV oraz list motywacyjny w formacie PDF.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Faktoring dla transportu z GRENKE

AktualnościWiadomości

Mechanizm działania prop tradingu

AktualnościWiadomości

Biden chce potroić cła na stal z Chin

AktualnościWiadomości

Czym charakteryzują się opakowania termoformowane?

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: