W Polsce jest ok. 1,2 mln kas fiskalnych. Do niedawna zdawały się one być nieodłącznym elementem procesu rejestracji sprzedaży. Obecnie jednak zaczynają ustępować miejsca alternatywnym, bardziej nowoczesnym i przyjaznym rozwiązaniom. W jaki sposób te nowe technologie wspierają działalność lokalnych przedsiębiorstw i przyczyniają się do większej sprzedaży?

  1. Są wielofunkcyjne: za przykład posłużyć mogą kasoterminale, które łączą w jednym urządzeniu drukarkę fiskalną, terminal płatniczy oraz system sprzedażowy. Stanowisko kasowe wyposażone w tego typu urządzenie jest kompletne, co oznacza, że do rejestracji sprzedaży, wydawania paragonów i przyjmowania płatności kartowych nie potrzeba już żadnego innego sprzętu.
  1. Działają w oparciu o komunikację online: zapewniają podgląd do danych sprzedażowych na bieżąco, w czasie rzeczywistym. Właściciel sklepu, bez wychodzenia z domu, podejrzy każdy paragon lub sprawdzi jakie produkty sprzedają się najlepiej. Wystarczy, że zaloguje się do dedykowanej platformy np. ze smartfona. To krok w kierunku cyfryzacji handlu.
  1. Rozwijają się razem z biznesem: aplikacja jest cyklicznie i bezpłatnie aktualizowana, dzięki czemu urządzenie i system są rozbudowywane o nowe funkcje wraz z rozwojem biznesu.
  1. Ułatwiają prowadzenie biznesu: właściciele są dzięki nim w stanie zarządzać sklepem z każdego miejsca i z dowolnego urządzenia – komputera, smartfona czy tabletu. Przedsiębiorca może zdalnie zmienić cenniki lub dodać asortyment do bazy towarowej – informacja o aktualizacji danych zostanie automatycznie przekazana do urządzenia fiskalnego.
  1. Są opłacalne: dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań oferują więcej funkcjonalności za mniejsze pieniądze. Ponadto zintegrowane z urządzeniem płatności kartowe oraz elastyczne podejście do umowy na ich akceptację, sprawiają, że nawet małym przedsiębiorcom opłaca się wprowadzenie płatności bezgotówkowych.
  1. Zwiększają konkurencyjność: nowoczesne rozwiązania dostarczają narzędzi analitycznych i funkcji, które dotychczas były poza zasięgiem małych i średnich sklepów oraz punktów usługowych i gastronomicznych. Mali przedsiębiorcy nareszcie mogą powalczyć o klienta z podmiotami większymi od siebie.

Porady dla przedsiębiorców przygotował Michał Pawłowski, menedżer ds. sprzedaży i produktu w firmie iPOS. Ekspert posiada ponad 15-letnie doświadczenie w branży fiskalnej – wdrażał rozwiązania dla największych rynkowych graczy. Obecnie współtworzy nowoczesne rozwiązania dla małych i średnich punktów detalicznych.