Od ponad tygodnia w Polsce padają kolejne rekordy temperatur. Słupek rtęci przekroczył już 35 stopni w cieniu.  Tak wysokie temperatury powodują, że się nie wysypiamy i jesteśmy chronicznie zmęczeni. Zmniejsza się nasza wydajność fizyczna i psychiczna.  Oto pięć prostych wskazówek  co zrobić aby w bardzo wysokich temperaturach,  zapewnić spokojny sen w:

1. Schładzaj sypialnię

Najlepiej byłoby, gdyby rano była mocno przwietrzona. W tym czasie temperatury zewnętrzne są stosunkowo niskie. W ciągu dnia wskazane jest zamykanie okien i zapobieganie bezpośredniemu działaniu promieni słonecznych z rolet lub zasłon. W ten sposób można w rozsądny sposób kontrolować temperaturę w sypialni.

2. Pij prawidłowo

Zimne piwo lub pyszne białe wino nie są obecnie zalecane przed snem. Ponieważ alkohol zwiększa ciepło organizmu. Z drugiej strony, przy lodowato zimnych napojach organizm musi zużywać energię, aby doprowadzić płyn do temperatury ciała. Najlepiej zatem pić ciepłą herbatę wieczorem, a tym samym zapewnić wystarczające nawodnienie.

3. Letni prysznic

Po prysznicu  pory na skórze otwierają się i ciało może lepiej oddawać ciepło. Jeśli chcesz odświeżyć się później, możesz trzymać nadgarstki pod zimną wodą. Zmniejsza to tętno i zapewnia pewne chłodzenie. Zimny prysznic nie jest jednak zalecany, ponieważ powoduje kurczenie się porów.

4. Mokre prześcieradło  w oknie

Skąd my to znamy? Jeśli chcesz na przykład zostawić otwarte okno w nocy, powinieneś powiesić w oknie wilgotne prześcieradło. Z powodu odparowania wody, ciepło jest następnie usuwane ze środowiska i powstaje dodatkowy efekt chłodzenia. Jeśli chcesz szybko schłodzić własne ciało, najlepiej nawilżyć wilgotną ściereczką własne czoło.

5. Zachowaj spokój

Jak zwykle: jeśli naprawdę chcesz zasnąć, zwykle najtrudniej jest znaleźć sen. Nawet gdy jest naprawdę gorąco, najlepiej spać spokojnie i nie wpadać w panikę. Dobra książka może również pomóc w zasypianiu. Odstaw smartfon do kolejnego poranka.