W czerwcu, Audi AG zwiększyło sprzedaż na swych trzech największych rynkach. Przedsiębiorstwo wróciło na ścieżkę wzrostu w Chinach (+1,7 procenta), a na kurczącym się rynku amerykańskim wzrost był imponujący, o 5,3 procenta. Sprzedaż liczona rok do roku podskoczyła również w Europie Zachodniej (+2,6 procenta). Klientom na całym świecie Audi dostarczyło w czerwcu 170 650 samochodów, przekraczając w ten sposób poziom z czerwca 2016 o 1 procent. Od stycznia 2017, na rynek wprowadzono 908 950 samochodów marki Audi. Pierwsze półrocze zakończyło się również bardzo dobrym wynikiem w Polsce. W czasie 6 miesięcy tego roku, klienci nad Wisłą zarejestrowali 6 337 samochodów (+24,1 procenta). Regres notowany w pierwszych miesiącach tego roku, a związany z wydarzeniami i strategicznymi decyzjami na rynku chińskim sprawił, że wyniki sprzedaży po pierwszym półroczu na całym świecie są niższe o 4,7 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016.

„Czerwiec potwierdził, że trendy sprzedażowe Audi we wszystkich regionach świata rozwijają się pozytywnie” – powiedział Dietmar Voggenreiter, szef marketingu
i sprzedaży Audi AG. „Po trudnych pierwszych sześciu miesiącach, w świetle obecnych zamówień, spodziewamy się lepszej drugiej połowy roku. Dodatkowo,
w tym samym czasie zainicjujemy światową kampanię nowego Audi A8, podkreślającego nasz prestiż w segmencie samochodów luksusowych.”

Najnowsza wersja flagowego modelu Audi A8 miała swą premierę 11 lipca na Audi Summit w Barcelonie, a w sprzedaży na pierwszych rynkach pojawi się pod koniec roku. Krótko po wprowadzeniu na rynek nowego A8, Audi będzie systematycznie odświeżać inne modele klasy wyższej. Ponadto, na przestrzeni najbliższych kilku lat, koncern ma zamiar poszerzać swą obecność w najwyższych segmentach rynku premium. Ekspansja rozpocznie się już w roku 2018, wraz z pojawieniem się napędzanych elektrycznie Audi e-tron i Audi Q8.

Biorąc pod uwagę poziom sprzedaży z ostatniego miesiąca, państwa Ameryki Północnej odnotowały znaczny skok. Audi osiągnęło dwucyfrowy wzrost w Kanadzie (+24,3 procenta, 3 857 samochodów), natomiast w Stanach Zjednoczonych zanotowało 78. z rzędu miesiąc z nieustająco rosnącą sprzedażą (+5,3 procent, 19 416 aut). W pierwszym półroczu, cztery pierścienie zwiększyły swą sprzedaż w USA o 6,2 procent, wprowadzając na rynek 102 971 samochodów marki Audi. Przez sześć miesięcy roku 2017, Audi sprzedało w USA więcej samochodów niż w roku 2010 i po raz pierwszy przekroczyło barierę 100 000 sprzedanych aut.  Co warte odnotowania, w tym samym czasie cały amerykański rynek motoryzacyjny raczej się kurczył. W Stanach Zjednoczonych, od stycznia do końca czerwca 2017 najlepiej sprzedawało się Audi Q7 (+13,5 procent, 16 732 auta) i Audi A4 (+18,4 procent, 18 652 samochody).

W Niemczech, sprzedaż modelu A4 w pierwszym półroczu również znacząco wzrosła. 36 786 sprzedanych egzemplarzy tego lidera swego segmentu w klasie premium, odzwierciedla wzrost o 18,6 procent. Biorąc pod uwagę wszystkie modele, od stycznia do czerwca sprzedaż w Niemczech wzrosła delikatnie, zaledwie o 0,9 procenta, zatrzymując się na poziomie 167 620 aut. Tylko w czerwcu do rąk niemieckich klientów oddano 28 323 samochody, o 1,1 procenta więcej niż rok temu. Wśród innych dużych rynków europejskich największy wzrost odnotowano w Wielkiej Brytanii (+4,7 pocent, 15 218 sztuk) i we Włoszech (+9 procent, 6 336 egzemplarzy). Podsumowując sprzedaż w całym pierwszym półroczu, Włochy należą do dużych rynków, gdzie sprzedaż najbardziej podskoczyła (+9 procent, 35 012 aut). Na drugim miejscu jest Hiszpania (5,1 procent, 30 274 samochody). Rozpatrując Europę Zachodnią jako całość, Audi sprzedało tu w czerwcu 75 150 samochodów, o 2,6 procent więcej niż rok temu. W połowie roku region pochwalić się może wzrostem o 1,3 procent (432 850 sztuk). Niewątpliwie czynnikiem negatywnym była tu wymiana modelowa Audi Q5, która obniżyła saldo sprzedaży. Wszystkie wersje silnikowe tego najlepiej sprzedającego się SUV’a Audi sukcesywnie pojawiać się będą na wszystkich rynkach.
Na tle Europy Zachodniej bardzo dobrze przedstawia się sytuacja w Polsce. Wysoka sprzedaż w czerwcu (1220 sztuk, +28,6%) utrwaliła dwucyfrowy trend wzrostowy. Na koniec czerwca, polscy klienci zarejestrowali 6 337 nowych Audi.

W Chinach sprzedaż kontynuowała swój wzrost zapoczątkowany pod koniec maja, wraz z osiągnięciem porozumienia między Audi, a jego lokalnymi partnerami. Cztery pierścienie osiągnęły wzrost na poziomie 1,7 procenta (51 900 samochodów oddanych do rąk klientów) i tym samym zanotowały najlepszy czerwcowy wynik na przestrzeni wszystkich lat obecności Audi na chińskim rynku. W konsekwencji znacznego spadku sprzedaży z początku roku, skumulowane wyniki pierwszego półrocza (254 785 aut), były o 12,2 procent niższe niż wyniki analogicznego okresu roku 2016. W czerwcu Audi odnotowało znaczny wzrost w segmencie samochodów luksusowych. Łączna sprzedaż Audi A6, A7, A8 i Q7 wzrosła o 15,5 procent rok do roku. Gamę luksusowych aut sprzedawanych na chińskim rynku poszerzyło w czerwcu Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro – SUV z napędem hybrydowym typu plug-in.