Rozważając przyjęcie oferty zatrudnienia, warto uwzględnić różne czynniki i zastanowić się, co jest dla Ciebie ważne. Dysponując taką wiedzą, możesz skorzystać z propozycji, która będzie najkorzystniejsza.  

Pytanie o motywację często pojawia się w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Zanim spotkasz się z rekruterem, określ, co sprawia, że zyskujesz chęć do działania.

1. Dobra atmosfera

Pobyt w miejscu pracy wiąże się nie tylko z wykonywaniem obowiązków i zarabianiem pieniędzy. Codzienne przychodzenie to firmy to okazja do zawierania i podtrzymywania kontaktów społecznych, które są bardzo ważne dla prawidłowego funkcjonowania.

2. Atrakcyjne cele

Trudno o chęć do pracy, jeśli nie dostrzegasz sensu w tym, co robisz. Realizując cele, które uważasz za ważne i wartościowe, zyskujesz siłę do działania. Stajesz się również bardziej kreatywny i odczuwasz satysfakcję ze zrealizowanego projektu czy podjętego przedsięwzięcia.

3. Sukcesy

Wygrana lub zajęcie wysokiego miejsca w konkursie branżowym, tytuł pracownika miesiąca, premia za szczególne osiągnięcia lub inne wyrazy uznania ze strony przełożonych – jeśli osiągasz sukcesy, a pracodawca to dostrzega, masz ochotę działać jeszcze dynamiczniej.

4. Pozytywne nastawienie do pracy

Trudno z zaangażowaniem wykonywać obowiązki, jeśli nie lubisz swojej pracy i przeszkadza Ci np. monotonia. Łatwiej dbać o rozwój, gdy pracuje się z przyjemnością.

5. Finanse i prestiż

Pozycja społeczna i korzyści materialne, wynikające z zajmowania określonego stanowiska, też mogą motywować do wykonywania obowiązków. Wysokie wynagrodzenie to istotna kwestia, ale jeśli mimo to nie lubisz swojej pracy, możesz doświadczyć wypalenia zawodowego.

6. Niezależność finansowa

W pracy liczy się nie tylko satysfakcja ze zrealizowanych zadań. Dzięki pensji adekwatnej do Twoich potrzeb, możesz osiągnąć stabilizację finansową. Gdy się ją posiada, łatwiej jest znaleźć równowagę pomiędzy obowiązkami a odpoczynkiem.

7. Świadczenia pozafinansowe

Szeroka oferta świadczeń pozafinansowych to ważny czynnik motywujący. Możesz liczyć na dodatkowe korzyści, takie jak elastyczny czas pracy, dłuższy urlop, darmowe bilety na ciekawe wydarzenia kulturalne w Twoim mieście itd.

8. Możliwości rozwoju

Dzięki wykonywaniu określonej pracy, możesz zdobywać nowe kompetencje zawodowe – twarde i miękkie. Uczenie się przez całe życie to najważniejszy warunek rozwoju. Studia podyplomowe, kursy i szkolenia, na jakie wysyła Cię pracodawca, pozwalają stawać się coraz lepszym fachowcem i mogą dawać satysfakcję oraz poczucie spełnienia.

9. Równowaga pomiędzy życiem osobistym i zawodowym

Praca jest ważną sferą życia, ale nie powinna całkowicie go wypełniać. Regenerowaniu sił sprzyja znalezienie złotego środka pomiędzy obowiązkami zawodowymi a sprawami osobistymi i przyjemnościami.

10. Stabilność zatrudnienia

Zawarcie umowy o pracę może dawać Ci poczucie bezpieczeństwa i świadomość, że Twoje prawa są chronione.

źródło: pracuj.pl